Hils på Ole

Hils på Ole, vår nye forsikringsansvarlig i Sparebanken DIN.


Hei Ole, vi er veldig fornøyde med at du har kommet hit til oss, kan ikke du fortelle litt om deg selv, og hvem du er? 
Mitt navn er Ole Peter, Jeg er 33 år og bor i Porsgrunn sammen med min samboer Julianne og vår to år gamle datter Ella. Jeg ser på meg selv som en aktiv mann. Tilbringer mesteparten av tiden min sammen med familie og venner. Min store lidenskap er fiske og friluftsliv.  

Du har jo lang erfaring innen forsikring, hva var grunnen til at du nå ville jobbe her hos oss, i en lokal sparebank? 
Jeg er opptatt av lokalt næringsliv, mitt nærmiljø i Grenland og ikke minst en bærekraftig vekst i distriktet vårt. Derfor ser jeg på banken som en unik bidragsyter til å levere gode finans / forsikringsløsninger for privatpersoner og bedrifter i Telemark. Hverdagen gir mening når man får muligheten til å jobbe så tett opp mot kundene våre lokalt i vårt markedsområde. Ha korte beslutningsveier fra ansatt til leder er noe som jeg også verdsetter høyt! Da får man en god lag-følelse. 

Bank og finansbransjen har gjennomgått store endringer og tilpasninger de seneste årene, blant annet grunnet den teknologiske utviklingen. Hvordan har forsikringsbransjen tilpasset seg, sett fra ditt ståsted?
Mitt inntrykk er at de aller fleste er mer og mer digitalt fremoverlent. Likevel er det viktig for oss å betjene kunder som ikke er heldigitaliserte enda, Jeg opplever tross av teknologisk utvikling at de aller fleste kundene hos oss ønsker og ha en fast kontaktperson i banken. Mye kan løses over nettet i dag, men vi ser viktigheten av å være lokalt til stede og møte kundene våre. 

Nå som sommeren nærmer seg, hva er det folk er opptatt av når det gjelder forsikringene sine?
Vi får en del spørsmål knyttet til reiseforsikring, og om kunden er godt nok dekket om uhellet skulle være ute. Norsk familieøkonomi har årlige tester om hvilken forsikringsselskaper som er best i klassen, og tilbyr det kunden faktisk trenger. 

Har folk de forsikringene de bør ha?
Både ja og nei, man tenker fort at man må ha forsikring på hunden, bunaden eller båten om det skulle skje noe. Så glemmer man seg selv eller andre familiemedlemmer i en travel hverdag. Uavhengig om kunden er alene eller har familie, så er det utrolig viktig at vi som rådgivere kan tilby kunden økonomisk trygghet om det skulle skje noe. 

Sparebanken DIN gikk over i LOKALBANK-alliansen, og tilbyr nå Frende forsikring til bankens kunder. Hva vil du trekke frem som er unikt med dette samarbeidet?
At vi som lokale rådgivere i Telemark kan stå rakrygget og vite at man finner faktisk ikke bedre kundeservice noe annet sted i landet.
Frende har gått helt til topps i Norges største kundeservicemåling i 2023, og det er femte året på rad at frende er på topp tre i kåringen. 

Har du et lite tips til slutt Ole, før vi runder av?
Har det skjedd noen forandringer i livet ditt den siste tiden? Fått inn utleie i huset, har barna flyttet ut, bygd på huset, fått alarm, byttet adresse, men glemt å gi beskjed til forsikringsselskapet ditt? Ring din rådgiver og ta en gjennomgang. 

Tusen takk for en innsiktsfull og hyggelig prat om forsikring, Ole.
Har du spørsmål om forsikring. Ta kontakt med Ole på telefon 96043948 eller e-post: ole@sparebankendin.no