Nett- og mobilbank

Se hva som skjer med din nett- og mobilbank, samt BankID. Du finner spørsmål og svar nederst på siden.

Nettbanken

Nettbanken har de samme funksjonene som før, det er bare noen små designendringer. Du logger på med BankID som før.

Mobilbanken

Du beholder appen som før, men den vil se litt annerledes ut. Ny oppdatering er tilgjengelig fra 18. oktober i din app-butikk. Samme funksjonalitet som tidligere.

BankID

Du skal nå velge "Sparebanken DIN" som innloggingsvalg på BankID når du får det opp. Ellers logger du på akkurat som vanlig.

Spørsmål og svar om nettbanken

Kan jeg bestille et kort i nettbanken?
Ønsker du å bestille et kort kontakter du oss via sikker melding under "Kontakt oss" og "Meldinger".

Men du kan godt rebestille et kort hvis det f.eks begynner å bli slitt, under "Kort" og velge det aktuelle kortet. 
Hvor ser jeg mine forsikringer i Eika?
Du ser dine forsikringer i Eika ved å logge deg på Eika.no. 

Fra 25. oktober har vi nytt samarbeid med Frende forsikringer. Kontakt oss gjerne for et uforpliktende møte. 
Hvor ser jeg sparingen min i Eika Kapitalforvaltning?
Ved å logge deg på Eika.no ser du dine sparinger i Eika Kapitalforvaltning. 

Fra 25. oktober har vi nytt samarbeid med Norne Securites As. Kontakt oss gjerne hvis du vil flytte sparingen.
Hvor ser jeg min saldo og bevegelser på Eika Kredittkort?
Du ser din saldo og kontobevegelser på kortet i nettbanken. Du kan også laste ned appen "Mitt kort" for all informasjon om kredittkortet ditt.
NYHET; Forbruksoversikt i nettbanken
Pga nytt banksamarbeid, har du nå mulighet til å se forbruksoversikt på en eller flere konto. Du velger selv hvilken konto du vil se forbruket ditt på.
Oppheve sperret kort?
Viser det seg at du har sperret et kort som du har funnet igjen, kan du oppheve dette på samme sted som du sperret det. 
Kan jeg opprette konto i nettbanken?
Ønsker du å opprette ny konto, kontakter du oss via sikker melding i nettbanken (eller mobilbanken). Med sikker melding er dine personopplysninger godt ivaretatt. 
Hvor finner jeg PIN-koden i nettbanken?
Du kan hente PIN koden på ditt kort som tidligere, under "Kort" og "Hent pin". 
Hvor sperrer jeg mitt kort?
Du sperrer ditt kort under "Kortoversikten" på det kortet du ønsker å sperre eller du kan også gjøre det i mobilbanken. 

Spørsmål og svar om mobilbanken

Hvorfor ser mobilbanken annerledes ut?
Pga nytt banksamarbeid, har vi fått et nytt design i mobilbanken. De viktigste funksjonene er fortsatt tilgjengelig. Kontakt oss hvis du har noen spørsmål. 
NYHET; Se din forbruksoversikt
Pga av nytt banksamarbeid, får du nå muligheten til å se din forbruksoversikt på kontoene dine. Den ser den nederst på hovedmenyen "oversikt". 

Her kan du velge en eller flere kontoer.
Hvor bestiller jeg nytt kort?
Nytt kort bestiller du via sikker melding i mobilbanken, under "Kontakt" og "Meldinger". Du kan også kontakte vårt døgnåpne kundsenter.
Hvor ser jeg PIN-koden til mitt kort?
PIN-koden ser du i nettbanken din. 
Hvor sperrer jeg mitt kort?
Ønsker du å sperre kort, går du til "Kortoversikten" under hovedmenyen "Oversikt" og velger kortet du ønsker å sperre. 
Hvor får jeg opprettet konto i mobilbanken?
For å opprette konto, må du sende oss en sikker melding via "Kontakt" og "Meldinger" i mobilbanken. Da er dine personopplysninger godt ivaretatt. 
Hvor finner jeg straksbetaling?
Straksbetaling finner du under hovedmenyen "Betaling". Trykk så "Send penger".

Straksbetaling er en konto til konto betaling, hvor mottaker får pengene umiddelbart. 
Hvor finner jeg IBAN-kontonummeret?
Ved å klikke på konto og kontobetingelser ser du ditt IBAN-kontonummer. Dette er nødvendig å bruke hvis du skal motta penger fra utlandet.
Hvor ser jeg forsikringene jeg har i Eika?
For å se dine Eika Forsikringer, må du logge deg inn på Eika.no med BankID. 

Fra 25. oktober selger vi Frende forsikring, så ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende tilbud.
Hvor ser jeg mine spareavtaler i Eika Kapitalforvaltning?
For å se dine fond og aksjer igjennom Eika Kapitalforvaltning, må du logge deg inn i Eika.no eller bruke appen Smartspar.

Fra 25. oktober har vi nytt samarbeid med Norne Securites As. Kontakt oss gjerne hvis du ønsker å flytte din sparing.
Hvor ser jeg saldo og bevegelser på mitt Eika Kredittkort?
For å se din saldo og kredittkort, må du laste ned appen "Mitt kort". Her får du all informasjon om kredittkortet. 

Trenger du hjelp til noe?

Ta kontakt med oss hvis du lurer på noe rundt nett- og mobilbanken eller din BankID.

35060900

Send oss en mail